Budowa śląskich odcinków drogi ekspresowej S1
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk skierował do realizacji śląskie odcinki drogi ekspresowej S1. Inwestycja usprawni dojazd do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, zapewni także bezpośrednie połączenie z polsko-słowackim przejściem granicznym w Zwardoniu. Plan zapowiadanej inwestycji obejmuje 3 odcinki o łącznej długości 56 km: Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, Kosztowy - Bielsko Biała i obejście Węgierskiej Górki. Całość zostanie oddana do użytku w 2022 roku.
S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
- długość: 7,8 km
- system realizacji: tradycyjny
- lata realizacji: 2019-2021
Inwestycja ma na celu dostosowanie drogi krajowej nr 1 do parametrów dróg ekspresowych. Przebudowany odcinek będzie częścią trasy Pyrzowice - Dąbrowa Górnicza - Tychy – Bielsko-Biała. Droga połączy aglomerację śląską z drogami szybkiego ruchu oraz autostradami A1 i A4. Ułatwi także dojazd do granicy słowackiej w Zwardoniu-Mycie oraz granicy czeskiej w Cieszynie.
Modernizacja odcinka zwiększy bezpieczeństwo w korytarzu drogi ekspresowej S1, poprawi przepustowość i płynność ruchu samochodowego w regionie. Zmianie ulegnie także wytrzymałość nawierzchni: przebudowana droga będzie przenosić obciążenie o nacisku 11,5 ton/oś.
S1 węzeł "Kosztowy II" w Mysłowicach – węzeł "Suchy Potok" w Bielsku-Białej
- długość: 39,7 km
- system realizacji: Projektuj i Buduj
- lata realizacji: 2019-2022
Odcinek wejdzie w skład europejskiego korytarza nr VI. Droga ma przebiegać od mysłowickiego węzła "Kosztowy II" do węzła "Suchy Potok" w Bielsku-Białej, a następnie podążać po nowym śladzie aż do granicy z Republiką Czeską w Cieszynie. Odcinek ten zapewni także połączenie drogowe ze Słowacją.
Plany budowy drogi uwzględniają przekrój 2x2 i dopuszczalne obciążenie o nacisku 11,5 ton/oś. Zmieni się także dotychczasowy przebieg drogi DK44: zostanie ona powiązana z S1 w sposób umożliwiający obejście Bierunia i Oświęcimia. Na trasie odcinka znajdzie się 8 węzłów komunikacyjnych i 4 miejsca obsługi podróżnych (MOP).
S1 Bielsko-Biała – Żywiec – obejście Węgierskiej Górki (dawniej S69)
- długość: 8,5 km
- lata realizacji: 2018-2020
To ostatni etap budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Jego celem jest połączenie dwóch ukończonych wcześniej odcinków: Żywiec-Przybędza i Milówka-Szare. Nowy odcinek będzie przebiegać na terenie gmin Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka. Droga przejmie funkcję trasy tranzytowej w nawiązaniu do realizacji autostrady D3 na terenie Słowacji.
Trasa będzie przebiegać w terenie górskim. W planie inwestycji znajduje się budowa estakady nad dolinami potoków górskich, a także dwóch tuneli: pod masywem Barania i masywem Białożyński Groń. Projekt zakłada jednojezdniowy przekrój drogi. W tunelach i na odcinku między tunelami droga zostanie poszerzona do 2 jezdni.
Jeśli chcesz uzupełnić powyższe informacje, skontaktuj się z nami poprzez fanpage: facebook.com/autempoeuropiepl lub wyślij wiadomość na adres: kontakt@autempoeuropie.pl
Serwis Autem po Europie dokłada wszelkich starań, aby przekazywane informacje były rzetelne, zgodne ze stanem faktycznym i aktualne. Autem po Europie nie może jednak zagwarantować, że każda informacja spełnia te warunki, dlatego zastrzegamy, że serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych informacji.
Albania
Andora
Austria
Białoruś
Belgia
Bośnia i Hercegowina
Bułgaria
Chorwacja
Cypr
Czechy
Dania
Estonia
Francja
Finlandia
Gruzja
Niemcy
Grecja
Węgry
Islandia
Irlandia
San Marino
Włochy
Kosowo
Łotwa
Lichtenstein
Litwa
Luksemburg
Macedonia
Malta
Mołdawia
Monako
Czarnogóra
Holandia
Norwegia
Polska
Portugalia
Rumunia
Rosja
Serbia
Słowacja
Słowenia
Hiszpania
Szwecja
Szwajcaria
Turcja
Ukraina
Wielka Brytania