Pixel

Budowa śląskich odcinków drogi ekspresowej S1

Polska

Budowa śląskich odcinków drogi ekspresowej S1

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk skierował do realizacji śląskie odcinki drogi ekspresowej S1. Inwestycja usprawni dojazd do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, zapewni także bezpośrednie połączenie z polsko-słowackim przejściem granicznym w Zwardoniu. Plan zapowiadanej inwestycji obejmuje 3 odcinki o łącznej długości 56 km: Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, Kosztowy - Bielsko Biała i obejście Węgierskiej Górki. Całość zostanie oddana do użytku w 2022 roku.

S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

  • długość: 7,8 km
  • system realizacji: tradycyjny
  • lata realizacji: 2019-2021

Inwestycja ma na celu dostosowanie drogi krajowej nr 1 do parametrów dróg ekspresowych. Przebudowany odcinek będzie częścią trasy Pyrzowice - Dąbrowa Górnicza - Tychy – Bielsko-Biała. Droga połączy aglomerację śląską z drogami szybkiego ruchu oraz autostradami A1 i A4. Ułatwi także dojazd do granicy słowackiej w Zwardoniu-Mycie oraz granicy czeskiej w Cieszynie.

Modernizacja odcinka zwiększy bezpieczeństwo w korytarzu drogi ekspresowej S1, poprawi przepustowość i płynność ruchu samochodowego w regionie. Zmianie ulegnie także wytrzymałość nawierzchni: przebudowana droga będzie przenosić obciążenie o nacisku 11,5 ton/oś.

S1 węzeł "Kosztowy II" w Mysłowicach – węzeł "Suchy Potok" w Bielsku-Białej

  • długość: 39,7 km
  • system realizacji: Projektuj i Buduj
  • lata realizacji: 2019-2022

Odcinek wejdzie w skład europejskiego korytarza nr VI. Droga ma przebiegać od mysłowickiego węzła "Kosztowy II" do węzła "Suchy Potok" w Bielsku-Białej, a następnie podążać po nowym śladzie aż do granicy z Republiką Czeską w Cieszynie. Odcinek ten zapewni także połączenie drogowe ze Słowacją.

Plany budowy drogi uwzględniają przekrój 2x2 i dopuszczalne obciążenie o nacisku 11,5 ton/oś. Zmieni się także dotychczasowy przebieg drogi DK44: zostanie ona powiązana z S1 w sposób umożliwiający obejście Bierunia i Oświęcimia. Na trasie odcinka znajdzie się 8 węzłów komunikacyjnych i 4 miejsca obsługi podróżnych (MOP).

S1 Bielsko-Biała – Żywiec – obejście Węgierskiej Górki (dawniej S69)

  • długość: 8,5 km
  • lata realizacji: 2018-2020

To ostatni etap budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Jego celem jest połączenie dwóch ukończonych wcześniej odcinków: Żywiec-Przybędza i Milówka-Szare. Nowy odcinek będzie przebiegać na terenie gmin Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka. Droga przejmie funkcję trasy tranzytowej w nawiązaniu do realizacji autostrady D3 na terenie Słowacji.

Trasa będzie przebiegać w terenie górskim. W planie inwestycji znajduje się budowa estakady nad dolinami potoków górskich, a także dwóch tuneli: pod masywem Barania i masywem Białożyński Groń. Projekt zakłada jednojezdniowy przekrój drogi. W tunelach i na odcinku między tunelami droga zostanie poszerzona do 2 jezdni.

Jeśli chcesz uzupełnić powyższe informacje, skontaktuj się z nami poprzez fanpage: facebook.com/autempoeuropiepl lub wyślij wiadomość na adres: kontakt@autempoeuropie.pl

Serwis Autem po Europie dokłada wszelkich starań, aby przekazywane informacje były rzetelne, zgodne ze stanem faktycznym i aktualne. Autem po Europie nie może jednak zagwarantować, że każda informacja spełnia te warunki, dlatego zastrzegamy, że serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych informacji.

Więcej aktualności